1. Czystość i higiena w hotelu:

Bardzo wiele obiektów ma z tym problem. Najczystsze okazują się apartamenty Apart, Andels, Borowiecki i Qubus. Reszta bywały mniejsze lub większe wpadki, co nie oznacza, że są jakieś całkiem nie przyjęcia. Czasem bywają Goście przewrażliwieni i za byle, co potrafią złoić skórę w swojej opinii :)

Nasze apartamenty są czyste. Dlaczego? Ponieważ bez względu na to czy Gość przebywał tydzień czy tylko 1 dzień sprzątanie trwa ok. 3 godzin lub więcej jak trzeba prać dywan. Samo sprzątanie to jednak nie wszystko! Ponieważ nocowaliśmy w wielu miejscach na całym świecie wiemy, jaką jest ważną rzeczą higiena.

Mamy wielu stałych już Gości, którzy odwiedzają nas z małymi dziećmi.

My odkażamy całą łazienkę specjalistycznym środkiem produkcji niemieckiej, który używany jest do odkażania blatów i powierzchni w gabinetach stomatologicznych. Ze szczególną dokładnością odkażamy sedes i deskę, kabinę prysznicową umywalkę, podłogę w łazience klamki, baterię oraz wszelkie uchwyty.

Czystość to ręczniki i pościel. Nie udało nam się ustalić, kto ma wysokiej klasy pościel w naszej konkurencji. U wielu na zdjęciach widać albo pościel z kory, albo kolorową pościel bawełnianą mocno wygniecioną. U nas nie stosujemy pościeli z kory!!! Mamy wyłącznie białą pościel z adamaszku z Andrychowa oraz wysokiej klasy białe ręczniki z dodatkiem włókna kokosowego. Wydajemy Gościom po 2 ręczniki osobiste (kąpielowy duży i mniejszy)oraz ręcznik pod nogi który można położyć na gruby dywanik łazienkowy (dywanik też jest prany!)

Dlaczego pościel jest tak ważna? Ważne jest jak się ją pierze. Był moment, gdy chcieliśmy nie tyle zaoszczędzić, ale usprawnić sobie pracę i 2 razy zawieźliśmy pranie do pralni, która wydala się nam jedną z najlepszych w Łodzi. Po 2 praniach pościel po odebraniu wydała się jakaś szara i trafiła na porządne pranie do pralki. Tylko kilkugodzinne porządne pranie w 90 st. Gwarantuje odpowiednią higienę. Tylko prywatnie prowadzony magiel, gdzie sam właściciel – fachowiec magluje pościel z adamaszku gwarantuje, że nie będzie przyszczypek, przepaleń i zagnieceń.



2. Standard i wyposażenie:

Są już w Łodzi elegancko wyposażone apartamenty oraz pokoje hotelowe. Tutaj współczesny Gość jest wymagający i nie omieszka wytknąć nawet najmniejszych potknięć. Standardem jest już Internet (w niektórych hotelach niestety dodatkowo płatny). Coraz częściej znajdujemy klimatyzację, TVLCD, dvd. Goście jednak lubią nawet w hotelu zaparzyć sobie kawę w pokoju, więc przykładowo chwalą choćby hotel Borowiecki za taką możliwość.

Co u nas? Oczywiście Internet, ale i markowy, porządny, wydajny, szybki komputer z legalnym oprogramowaniem do dyspozycji Gościa bez żadnej dodatkowej opłaty.

Łącze Wifi lub połączenie kablem i to 4 gniazda w większym pokoju i 2 w sypialni.

My poszliśmy dalej kupiliśmy Gościom TV plazmowe 42 cale i 37 cali i jeszcze 2 lata temu, (bo teraz już nie) były to TV z górnej półki po 5 tys. zł każdy! Jako, że mamy apartamenty z kuchnią to w tej kuchni jest wszystko. Bardzo duża ilość naczyń, pojemników, rzeczy przydatnych. Zmywarka, mikrofala, czajnik, chlebak, 2 pojemniki na śmieci, które segregujemy! Ręczniki papierowe, serwetki, wszystkie przyprawy, w zamrażarce kostki lodu.

W każdym apartamencie jest kafeterka do kawy na gaz tak ceniona przez Gości z Włoch. W apartamencie VIP dodatkowo wysokiej klasy ekspres KRUPS z luksusową kawą LAVAZZA w młynku.

Poszliśmy dalej! W szafce Gość znajduje 4 rodzaje kaw: Do mielenia LAVAZZA, Jacobs (zmieloną), Nescafe GOLD (rozpuszczalna) oraz Cappuchino. Znajdzie kilka rodzaja. herbaty w tym Lipton i kilka owocowych. Sok, wody mineralne i mleko do kawy dopełnia całości.

Szczoteczki do zębów :) miło nam, że ten element wprowadziliśmy, jako jedni z pierwszych w Łodzi. Nie są to typowe hotelowe szczoteczki, ale pełnowartościowe markowe szczoteczki Colgate. Dodajemy dla panów maszynkę do golenia Gilette. Standardem jest, że dajemy dużą kostkę mydła (Luksja) szampon i żel pod prysznic (Soraya) waciki, tampony do twarzy i chusteczki do nosa, których nie wykłada u siebie nikt przynajmniej do tej pory :).

Komputer. Większość ma już Internet, ale kto wstawia wysokiej klasy komputery Dell? Szybkie łącze to tylko połowa sukcesu. U nas masz wszystko razem.

Klimatyzacja na razie jedynie w apartamencie VIP. Cichutka firmy Mitschubischi można powiedzieć mercedes wśród klimatyzacji, w każdym pokoju posiada panel. W przyszłym roku będziemy montować klimatyzację w kolejnym apartamencie.

Kino domowe (VIP) lub DVD. Ale coś więcej oznacza np. filmy zakupione legalnie bajki Disneya dla dzieci czy pełnometrażowe dla dorosłych.

Apartament VIP posiada pełną opcję TV Cyfra+ wszystkie kanały HBO, CANAL, Polsat, i satelitarne ponad 1000 kanałów!!! Drugi apartament (luksusowy) to opcja standardowa w trzecim najtańszym – opcja podstawowa najuboższa!

Pościel. To jest też nasza perełka! Gość może wybierać: puchowa czy antyalergiczna (z atestem)? Łóżeczko i specjalna pościel dla malutkich dzieci? Oczywiście!

Zmywarka z zapasem proszku jest w apartamencie VIP i luksusowym, ale pralka z zapasem proszku tylko w ap. VIP.

Apartament VIP posiada sejf. Specjalny profesjonalny sejf z możliwością ustalania własnego kodu przez Gościa.

W szafach większości hoteli znajdą Państwo tylko wieszaki. U nas ap. VIP i luksusowy posiadają jeszcze parasol, prawidła do butów, podstawowy zestaw do czyszczenia butów.

Nie wspominam o żelazku, desce do prasowania, suszarce do włosów i do bielizny, oraz wielu innych drobiazgach, jakie powinny być w każdym obiekcie.

Meble. Dwa najdroższe apartamenty mają meble KLOSE. Jest to najwyższa półka wśród mebli. Jedynie tapczaniki w sypialni mogłyby być przynajmniej jeden nieco dłuższy ale tego nie przewidzieliśmy wcześniej, więc jedyna dłuższa kanapa dla wyższych osób znajduje się w apartamencie Luksusowym 7.

Na podłogach z porządnego dębowego parkietu leżą eleganckie grube dywany, (które niestety ze względu na ich jasny kolor musimy często czyścić i prać).

Każdy Gość u nas w apartamencie znajdzie komplet materiałów informacyjnych o Łodzi, plan Łodzi i plany jednorazowe, które można zabrać.

Dzieci znajdą dodatkowo oprócz filmów książeczki, zabawki, przybory do malowania, rysowania. Pobyty dzieci w Święta zawierają niespodzianki.

Apteczka. Czytałem w jednej opinii, że bywa z tym problem. U nas apteczki są pod ręką, ale gdyby zdarzyła się krzywda to o ile jesteśmy akurat na miejscu Gość zawsze może liczyć na pomoc przy dowiezieniu na pogotowie czy do szpitala.



3. Obsługa Klienta:

Tu zastanawialiśmy się jak konkurować z sieciowymi hotelami, które mają wypracowane standardy, ogromne pieniądze i wykwalifikowany personel.

Aby dorównać konkurencji lub nawet troszkę podnieść poprzeczkę staramy się być zawsze do dyspozycji i służyć pomocą.

Gości przybywających na pobyt powyżej 3 noclegów – bezpłatnie możemy odebrać i odwieźć na dworce lub lotnisko w Łodzi (krótszy pobyt dopłata 20-30 zł).

Mieszkamy w tym samym bloku, a Gość ma kontakt przez wewnętrzny interkom z naszym mieszkaniem. Zawsze prosimy, aby w sprawach, gdy potrzebna jest jakakolwiek pomoc żeby bez problemy Gość kontaktował się z nami – chętnie pomożemy.

Goście, którzy przyjeżdżają z zagranicy są otaczani szczególną opieką. Czasem robimy akcje niestandardowe jak w przypadku, gdy była u nas rodzina adopcyjna z Włoch i uczyliśmy ich gotować polskie smaczne domowe potrawy, zabraliśmy ich na wycieczkę w okolice Łodzi, aby pokazać inne oblicze Polski. Zwykle o ile pozwala nam na to czas Goście mogą liczyć na miłe domowe niespodzianki, :) Ponieważ standardowo dajemy ręczniki jedną zmianę na tydzień, to jednak na specjalne życzenie (za dodatkową opłatą) możemy zmieniać je nawet codziennie.

NIESTETY nie oferujemy śniadań! Wynika to ze specyficznych przepisów. Jednak, jako gratis są właśnie kawy, herbaty zimne napoje, a na specjalne życzenie (za opłatą) pomagamy zrobić zakupy zaopatrzenia lodówki na przyjazd Gości. Zaopatrzenie wg życzenia może wystarczyć nawet na kilka dni śniadań i kolacji.

Gość do nas może przyjechać lub wyjechać o dowolnej porze dnia lub nocy. Oczywiście doba hotelowa obowiązuje od 15 do 12 w dniu wyjazdu, ale Gość zawsze może pozostawić bagaże pod naszą opieką (niejednokrotnie nawet na 2 dni gdzie w międzyczasie gdzieś wyjeżdżał). Gość może też odebrać klucz wcześniej o ile nie ma rezerwacji (na zapytanie!) lub zaraz po opuszczeniu pokoi przez poprzednich Gości, jednak wtedy prosimy, aby te 3 godziny w trakcie sprzątania Gość wyszedł na polecany spacer.

Gość może u nas zamówić budzenie.

Zastanawialiśmy się, co jeszcze mogliśmy zrobić? Poza gościnnością, uśmiechem oraz utrzymaniem opisanych standardów nie bardzo mamy już pomysłów, ale zawsze chętnie słuchamy sugestii naszych Gości.



4. Rekomendacje, opinie i zadowolenie Klientów:

W ciągu 3 lat działania apartamentów pozyskaliśmy wiele pozytywnych rekomendacji (wpisy w książkę). Zawsze uważnie wsłuchujemy się w opinie i uwagi.

Mieliśmy w tym okresie również jedną krytyczną uwagę. Otóż klient z Niemiec, który pierwotnie był zachwycony, gdy się dowiedział, że doba się kończy o godzinie, 12 bo mamy o 15 następnego Gościa wpadł w furię. Żona polka wiedziała, że tak jest, ale nie doinformowała męża i nam mówiła, że przeprasza, ale jego się bała i jemu mówiła, że ma rację. Sprawa wyglądała tak, że musieli wiedzieć, gdyż chcieli wynająć na dłużej, a my przy rezerwacji powiadomiliśmy, że rezerwacja nie może być tak długo gdyż w ostatnim dniu mamy już rezerwację nowych Gości. Na stronach internetowych również można było przy rezerwacji przeczytać, że doba hotelowa jest do 12,00. W efekcie Goście z Niemiec wyszli dopiero o 15,00 a my musieliśmy przepraszać następnych Gości. Jak się ustrzec przed nierzetelnymi opiniami…? Nie wiemy.



5. Otoczenie, lokalizacja:

Nasz blok mieści się niedaleko MAKRO, tylko 10 min piechotą od Manufaktury, Blisko ul Piotrkowskiej, w sumie blisko dworca Łódź kaliska a więc i Hali ARENA ATLAS. Blisko do parku na Zdrowiu, w którym jest ZOO, nowy plac zabaw dla dzieci, lunapark i ładne miejsca do biegania czy spacerów lub jazdy na rowerze. Do Targów w Łodzi, hala EXPO i Hala sportowa jest już dalej, ale autem to wciąż ok. 7 minut jazdy (poza godzinami szczytu wtedy 10-15 min).

Blok posiada jedną połowę odnowionej elewacji (ta, w której są apartamenty) W najbliższym 2011 lub 2012 roku będzie niestety prowadzony remont drugiej strony bloku i klatki schodowej. Wokół bloku zieleń trawnik, drzewa, a na sąsiedniej ulicy ładny, ogrodzony bezpłatny plac zabaw dla dzieci.

Blok położony jest tuz przy ulicy Kasprzaka. Ma to swoje dobre strony gdyż blisko do sklepów, fryzjera, solarium, apteka i żabka po drugiej stronie ulicy. Postój TAXI 50 m, przystanek autobusu – 20 m. Mankamentem jest hałas przy otwartych oknach latem zwłaszcza w apartamentach od strony ulicy (luksusowy i turystyczny). Posiadamy wysokiej klasy wyciszone okna, ale latem przy braku klimatyzacji w tych apartamentach okna nie da się zamknąć. Dlatego planujemy inwestycję w kolejnym roku wyposażenia tych apartamentów w klimatyzację podobnie jak w apartamencie VIP gdzie jest naprawdę cicho.

Możliwość parkowania aut. Zwykle 90% Gości parkuje pod blokiem tuż pod oknami apartamentu. Jednak bardziej wymagający mają możliwość parkowania w położoną ok. 100 m dalej porządnym monitorowanym całodobowym parkingu strzeżonym (parking płatny ok. 12-13 zł doba)



6. Warunki – zasady pobytu w apartamentach:

Blok nasz to blok, w którym mieszkają zarówno starsi ludzie jak i małżeństwa z małymi dziećmi. Bardzo spokojny. Zależy nam na utrzymaniu bardzo dobrych relacji z naszymi sąsiadami, dlatego też wymagamy, aby zachować ciszę nocną po godzinie 23,00 do 7,00 rano.

W apartamentach stanowczo nie wolno organizować imprez, gdyż może się to zakończyć wizytą policji. Mieliśmy takie zdarzenie, gdy musieliśmy z przykrością, ale kategorycznie i zdecydowanie zakończyć pobyt grupy narodowości romskiej.

Pokoje u nas nie są przesiąknięte dymem gdyż prosimy naszych palących Gości o palenie na balkonie. Jeżeli zdarzy się Gość, który się zapomni to bywa, że załączy system alarmowy gdyż w pokojach i kuchni zainstalowane są czujniki dymu.

Goście mając do dyspozycji w pełni wyposażoną kuchnię oczywiście gotują. Jeżeli po takiej kuchni pozostają zapach staramy się je usunąć przez ozonowanie pomieszczeń, które usuwa zapachy. Może się zdarzyć tak, że Goście przybywający jeden po drugim czasem odczują jeszcze pozostałości czyjegoś przypalenia lub egzotycznej przyprawy, ale tu niestety, jeżeli jest Malo czasu na wywietrzenie i ozonowanie nie mamy na to wpływu wiec zwykle możemy tylko przeprosić.

Niestety opłaty za apartament obowiązują za każdą osobę nocującą w apartamencie. W związku z powyższym za każdą osobę przebywającą dodatkowo po godzinie 23 należy uiścić opłatę! Osoba taka otrzyma dodatkowe zaopatrzenie w pościel i ręczniki oraz szczoteczki do zębów.

Pobyt ze zwierzętami. Wyłącznie na odrębne zapytanie w wyjątkowych wypadkach zezwalamy na pobyt zwierząt !!! Wyłącznie na własną odpowiedzialność Gościa z udzieleniem gwarancji pokrycia wszelkich ewentualnych szkód.



7. Ceny:

Jeżeli porównamy standard jakiegokolwiek hotelu w Łodzi lub innego apartamentu to cenowo utrzymujemy się w bardzo korzystnej relacji cena,/jakość. Za apartament w hotelu, (który i tak żaden nie oferuje tyle, co my) trzeba zapłacić przy 2 osobach średnio powyżej 400 aż do 779 zł w hotelu Andel’s.

U nas apartament VIP przy 1 lub 2 noclegach dla 2 osób kosztuje tylko 300 zł brutto za 2 osoby/nocleg. Oczywiście, że mamy głosy, że to sporo (150 zł od osoby/nocleg), ale Goście, którzy przyjadą i zobaczą naszą ofertę zwykle już pozostają naszymi stałymi Gośćmi :).

Apartament VIP jest najdroższy jedna noc 1 osoby 250 zł, 2 osoby 300 zł. Ale już przy 4 osobach – 400 zł, co daje 100 zł od osoby. Przy pobytach 3 noclegi -20% rabat a przy 7 noclegach aż 30% rabat. Cena wówczas spada przy 4 osobach w apartamencie (np. rodzina) do 70 zł od osoby/nocleg. Apartament Luksusowy i turystyczny są już tańsze.

Aby więc określić, czy oferta jest droga, czy nie należałoby to ocenić po usłudze. Czy znajdą Państwo w Łodzi jakikolwiek tańszy apartament choćby o podobnym standardzie taniej..? nam się takiego znaleźć nie udało.



8. Czego nie mamy w apartamentach:

* Nie mamy oferty z wanną (czasem o to pytają Goście)
* Nie mamy sauny, siłowni, salonu masażu :)
* Nie oferujemy typowych śniadań (nie możemy ze względów formalnych)
* Blok nie jest ogrodzony (ale okolica jest bezpieczna)
* Nie ma typowej recepcji (ale bywa że Gość przyjeżdża o 2 w nocy)
* Nie mówimy po angielsku (niestety najbardziej bolesny brak)
* Nie posiadamy czytnika kart kredytowych (bankomat ok. 80 m przy ulicy)
* Nie posiadamy auta do dyspozycji klienta (ale rozważamy zakup takiego auta)

Mamy jednak coś bardzie cennego! Stałych, powracających Gości czyli Państwa i ta liczba stale rośnie! Za co Wam bardzo serdecznie dziękujemy!!!

ZAPRASZAMY do nas być może przesadziliśmy z samooceną i Państwo znajdą jakieś mankamenty.


 
© ergo-media 2008 Wszelkie prawa zastrzeżone